Uczniowie naszej szkoły z klas IV i IIIE w dniach 16-17 września byli na wycieczce szkolnej

Odwiedziliśmy Olsztyn

Następnie pojechaliśmy do  Muzeum Auschwitz i Birkenau – Oświęcim

AUSCHWITZ jest dla świata symbolem terroru i ludobójstwa.

BIRKENAU powstał w pobliskiej Brzezince. Na wielkim obszarze stoją tu rzędy drewnianych baraków, w których przetrzymywano więźniów, a na samym końcu znajdują się ruiny komór gazowych z krematoriami.

Oglądaliśmy  dowody hitlerowskiej zbrodni. Przy jednym z bloków oddaliśmy cześć więźniom. Była to niezwykła lekcja historii.

17 września byliśmy na Łysej Górze lub inaczej Świętym Krzyżu, to szczyt w Górach Świętokrzyskich położony we wschodniej części pasma Łysogór i wznoszący się na wysokość 594 m. n.p.m. Szczyt ten objęty jest ochroną Świętokrzyskiego Parku Narodowego

W deszczu i przy złych warunkach atmosferycznych wspinali się tylko najodważniejsi.

Później pojechaliśmy do Jaskini Raj, jest to najpiękniejsza z jaskiń krasowych tej części Europy.

Na koniec  w ulewnym deszczu oglądaliśmy ruiny  zamku w Chęcinach.

Potężne baszty dominują nad okolicą. Byliśmy w  skarbcu zamkowym, podziwialiśmy  dwie wieże, z których można podziwiać malowniczą panoramę województwa świętokrzyskiego.

Szczęśliwi i zmęczeni w godzinach wieczornych wróciliśmy do Pruszkowa.