Od 2014 roku, na mocy porozumienia między Powiatem Pruszkowskim, a Powiatem Esslingen (Niemcy), nasza szkoła wraz ze szkołą PMHS w Nuertingen organizuje wymianę młodzieży. W tym roku szkolnym, po przerwie związanej z pandemią, mieliśmy znów możliwość czynnie uczestniczyć w projekcie. 18 maja grupa uczniów wraz z opiekunami rozpoczęła podróż do Niemiec. Lecieliśmy do Stuttgartu z przesiadką we Frankfurcie. Na lotnisku docelowym czekali już na nas opiekunowie grupy niemieckiej. Podczas pierwszego wspólnego posiłku uczniowie mieli możliwość poznać swoich gospodarzy. Pierwsze lody zostały szybko przełamane i już następnego dnia mogliśmy rozpocząć naszą przygodę jako fajna i wesoła grupa.

Plan naszego pobytu:

20 Maja:

• Wybraliśmy się na wędrówkę w Alby Szwabskie. Podziwialiśmy piękne alpejskie łąki, wodospady i ruiny zamku.
  • Po południu odwiedziliśmy Grafeneck. – miejsce pamięci ofiar AKCJI T4.

21 Maja:

• Ten dzień uczniowie spędzili w towarzystwie swoich gospodarzy.

22 Maja:

• Każdy uczeń czynnie uczestniczył w zajęciach praktycznych swojego niemieckiego gospodarza. Uczniowie zapoznali się w niemieckim systemem kształcenia zawodowego oraz poznali przedsiębiorstwa współpracujące ze szkołą PMHS.

23 Maja:

• Zwiedzaliśmy ogromne i bardzo nowoczesne muzeum techniki w Spirze.
  • Udaliśmy się do Baden-Baden.
  • Po zakwaterowaniu w schronisku młodzieżowym mieliśmy możliwość zwiedzić jedno z najbardziej znanych uzdrowisk w Europie.

24 Maja:

• To był dzień pełen zabawy i emocji w Europaparku – największym parku rozrywki w Europie.
  • Wieczorem spotkaliśmy się na pożegnalnej i podsumowującej kolacji.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. 25. maja zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Polski. Teraz czekamy na przyjazd naszych kolegów z Niemiec. Już planujemy ich pobyt we wrześniu 2023 roku.

Chcielibyśmy także podkreślić, że nasze działania nie byłyby możliwe bez wsparcia finansowego Powiatu Pruszkowskiego oraz organizacji PNWM.

Link do prezentacji podsumowującej nasz pobyt:  LINK