WYCIECZKA MATURZYSTÓW

Maturzyści naszej szkoły  w dniach 4-5 października 2017 odbyli wycieczkę:

Olsztyn- Częstochowa- Oświęcim-Wadowice.

Wyjazd  miał charakter pielgrzymkowo-edukacyjny.

Wyjechaliśmy rano. Około godziny 12.00 byliśmy w Olsztynie koło Częstochowy, choć niewielki, ale bardzo ciekawy zakątek poruszył wyobraźnię, niektórzy zastanawiali się , jak te mury były wznoszone.  Ruiny zamku górujące ponad miejscowością, skałki umożliwiały wspinaczkę, a ścieżki  zachęcały  do przechadzek.

Następnie udaliśmy się do Częstochowy. Naszym celem było powierzenie wszystkich spraw związanych z egzaminem zawodowym i maturą  Matce Bożej – Królowej Polski oraz prośba o podjęcie właściwych decyzji, dotyczących życia i pracy. Udział we Mszy Świętej  dał nam okazję do wspólnej refleksji nad własną przyszłością. Ci którzy nie uczestniczyli we mszy, zwiedzali Skarbiec, Arsenał, Muzeum i  Salę Rycerską.

Wieczorem  mimo zmęczenia powędrowaliśmy  jeszcze na Apel Jasnogórski, aby uczestniczyć w  modlitwie. Jasnogórska świątynia i klimat modlitwy zebranych tam licznie wiernych wyciszyły nasze serca i nastroiły umysły do refleksji.

Kolejnym etapem podróżowania było zwiedzanie Muzeum Auschwitz-Birkenau. Ta niepowtarzalna lekcja historii poszerzyła jeszcze bardziej horyzonty okrucieństwa, do jakiego zdolny jest człowiek, kiedy przestaje szanować godność drugiego człowieka i w imię wyimaginowanej ideologii organizuje piekło na ziemi.

Celem wycieczki do Oświęcimia było poznanie zjawiska holocaustu na tle wydarzeń II wojny światowej i okupacji w Polsce, kształtowanie świadomości o prawie człowieka do życia i godnej śmierci, uświadomienie  wymiaru ludzkiego okrucieństwa, a z drugiej strony wizerunek ludzi umierających bez prawa do godności, budzenie szacunku i tolerancji wobec drugiego człowieka bez względu na rasę i wyznanie .Wszystkie informacje wykorzystamy podczas omawiania literatury wojny i okupacji.

Ostatnim punktem wycieczki były Wadowice – rodzinne miasto  Jana Pawła II. W bardzo krótkiej modlitwie zostawiliśmy osobiste prośby. Nie zabrakło też czasu na dobra kawę i tradycyjne kremówki.

Późnym wieczorem wróciliśmy do Pruszkowa.